(חיבורים - חינוך בונה חברה (ע"ר
החינוך הוא הדרך, האדם הוא המטרה (א.ד.גורדון)

פעילות העמותה
העמותה מתמקדת בשלושה תחומים:


פעילות ציבורית
השתתפות בועדה למיגור הגזענות בתחום החינוך.
השתתפות בשולחנות עגולים של גורמים שונים כולל משרד הקליטה, במאמץ לצמצם תוכניות יחודיות מיותרות ולשפר תוכניות בתחומים נדרשים.
השתתפות בפיתוח תוכניות שונות ליוצאי אתיופיה בתחומים נדרשים כגון קידום בתעסוקה.
בכל המסגרות האילו אנו מקדמים ביטול תוכניות יחודיות כשאין בהן צורך, ומתן פתרונות אישיים בתוכניות קיימות בתחום החינוך והתעסוקה.
.
הפצת מידע על השכלה
יציאה אל השטח לצורך הצגת מרחב האפשרויות להשכלה בכלל והשכלה גבוהה בפרט, במגוון מפגשים:
-
קבוצות צעירים בקורסי פסיכומטרי ייעודים, ימי חשיפה להשכלה במרכזי צעירים.
-
רכזי צעירים ברחבי הארץ, מרכזי תכניות לצעירים כגון אחרי, בנות שירות לאומי, מוקדי קליטה וכדמ'. המגוון הגדול של תכניות ייחודיות ליוצאי אתיופיה מחייב העברת מידע ועדכון שוטף של הרכזים.
-
רכזי התכניות הייעודיות ליוצאי אתיופיה במוסדות האקדמיים השונים, לצורך הכרת התכניות באקדמיה, ולשם היכרות הרכזים עם תכנית יואל ובוגריה.

תכנית יואל
תכנית יואל הוקמה בשנת 2009 כתוצאה מזיהוי קושי משמעותי בהשתלבות אקדמאים יוצאי אתיופיה בתעסוקה הולמת. לפי מחקר מכון ברוקדייל (דצמבר 2012) רק 34% מכלל האקדמאים יוצאי אתיופיה מועסקים כאקדמאים, ומתוכם כמחצית מועסקים בפרויקטים בקהילה עצמה.
אותרו מספר חסמים:
-
אחוז קטן של צעירים בעל תעודת בגרות בכלל, ותעודת בגרות איכותית בפרט.
-
מבחן הפסיכומטרי מוטה תרבותית ומקשה על הצלחה של אוכלוסיות מסויימות.
-
תהליך הבחירה במסלול אקדמי לוקה בחוסר ידע, וגורם לבחירות שמקטינות את סיכויי התעסוקה.
תכנית יואל פונה לאוכלוסייה בעלת נתוני פתיחה של בגרות חלקית ומבחן מימד, בעלי שאיפות גבוהות ויכולת השקעה לאורך זמן.